اظهارات سرپرست و روسای سابق فدراسیون كشتی در نشست هم اندیشی
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فدراسیون كشتی، سرپرست فدراسیون كشتی در ابتدای این نشست گفت: موفقیت در بازی های المپیك، به جز منابع مالی قابل توجه و بدون افراد توانمند و كارآمد دارای دانش در حد و اندازه های المپیك كه با سنگینی فضای المپیك و فشار روانی موجود در این رویداد مهم ورزشی آگاه باشند، امكان پذیر نیست.

'حجت‌ الله خطیب' با اشاره به اینكه كشتی فرنگی ایران در برهه كنونی، شرایط بسیار خوبی دارد و به سطح جهانی نزدیك شده است، تاكید كرد: برای بالا بردن درصد موفقیت راهی به جز دراز كردن دست همكاری به سوی مردان صاحب افتخار و تفكر المپیكی وجود ندارد.

خطیب گفت: در كشتی آزاد همواره در جهان مطرح بوده ایم اما در برهه كنونی خلاء هایی وجود داشته و باید فاصله موجود بین نفرات را با پشتوانه سازی كم كنیم.

سرپرست فدراسیون كشتی اضافه كرد: به همین منظور از همان شروع به كار، با مشورت اهالی فن كشتی، مقدمات دعوت از 'رسول خادم' تئوریسین برجسته كشتی ایران و جهان كه مدال های رنگارنگ جهان و المپیك را در ویترین افتخارات خود دارد را فراهم كردیم تا بلكه با ورود وی فضای حاكم بر كشتی را تغییر داده و وارد شرایط واقعی المپیك شویم.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاثیر اولیه این اتفاق به طور مشهود در اردوهای آماده سازی تیم های ملی نشان داده می شود.

سرپرست فدراسیون كشتی با بیان اینكه باید خانواده ها را با كشتی كه ورزش پر زحمتی است آشتی بدهیم، تصریح كرد: امروز وظیفه داریم با استفاده از تمامی پتانسیل موجود در كشور زمینه را برای درخشش قهرمانان ایران در بازی های المپیك فراهم كنیم.

خطیب در پایان با اشاره به اینكه باید در بعد بین المللی جایگاه كشتی ایران را ارتقا دهیم، خاطرنشان كرد: كشتی، امروز در آستانه بازی های المپیك نیاز به آرامش دارد تا بتواند هرچه زودتر وارد فضای المپیك شود.

** رفوگر: باید تفكر و رویكرد المپیكی داشته باشیم

رییس انستیتو بین ‌المللی كشتی كه سابقه ریاست فدراسیون كشتی را در سال های پیش نیز دارد، در این نشست گفت: در فاصله كوتاه باقی مانده تا بازی های المپیك 2012 لندن باید تفكر و رویكرد ما المپیكی بوده و از كارهای پراكنده پرهیز كنیم.

'سیدجواد رفوگر' افزود: با توجه به برگزاری لیگ برتر كشتی آزاد برنامه ‌های تیم ملی این رشته نسبت به كشتی فرنگی 131 روز عقب‌ تر است و این نشان می ‌دهد باید لیگ را هدفمند برگزار كنیم.

وی ادامه داد: تغییرات صورت گرفته و حضور 'رسول خادم' در برهه كنونی در تیم ملی كشتی آزاد خوب است و امیدوارم وی بتواند با توجه به فرصت محدود با برطرف كردن مشكلات فنی و ایجاد نظم و انضباط تیمی، عقب ‌ماندگی موجود را برطرف كند.

وی تصریح كرد: ما در انستیتو كشتی برنامه ‌های علمی خوبی برای كشتی كشور داریم و فدراسیون باید نظارت بر باشگاه‌ ها و كادر مربیان، توجه بیشتر به كشتی استان ها و داشتن یك تقویم منسجم و واحد با نظر تمامی صاحب‌ نظران را در دستور كار قرار دهد.

رفوگر خاطرنشان كرد: در فاصله كمتر از 6 ماه تا بازی های المپیك 2012 لندن قرار داریم و در این زمان كوتاه باید از كارهای پراكنده كاسته شده و تمامی امور حول این موضوع مهم متمركز شود.

** شیرگیر: تجارب و نظرات پیشكسوتان باید در راس امور قرار گیرد

در ادامه این نشست، 'مهدی شیرگیر' رییس اسبق فدراسیون كشتی گفت: استفاده از تجارب و نظرات پیشكسوتان و بزرگان كشتی باید در راس امور قرار گیرد.

وی افزود: خطیب از مدیران شناخته شده ورزش كشور است كه به نظر من با قبول مسوولیت در زمان كنونی و در فاصله چند ماه تا المپیك شجاعت به خرج داد.

وی ادامه داد: باشگاه ‌ها، مربیان و كشتی ‌گیران سه ضلع كشتی كشور هستند، در زمان مدیریت خطیب در ورزش تهران صدها تشك كشتی در پایتخت پهن بود اما این روزها و با خصوصی شدن باشگاه ‌ها این تعداد كاهش چشمگیری داشته است.

شیرگیر، مهمترین دلیل ضعف كشتی را بی توجهی به باشگاه ‌ها و در كنار آن مربیان دانست و گفت: در برهه كنونی در فدراسیون قدم‌ های خوبی برای حل مشكلات مالی این قشر سازنده برداشته شده است.

وی تاكید كرد: توجه به باشگاه‌ ها و مربیان سازنده می‌ تواند در نهایت باعث این پشتوانه‌ سازی و داشتن چند تیم ملی در كشتی كشور شود.

شیرگیر اظهار داشت: كشتی در سال المپیك قرار دارد و در این فاصله كوتاه همه باید دست در دست هم كمك كنیم تا ورزش اول كشور پس از 12 سال در بازی های المپیك صاحب مدال طلا شود.

** ترخاق: حضور رسول خادم یك اتفاق خوب برای كشتی است

'سلطانعلی ترخاق' نیز در این نشست گفت: حضور 'رسول خادم' بر مسند مدیریت تیم‌ های ملی یك اتفاق خوب برای كشتی كشور است.

رییس اسبق فدراسیون كشتی افزود: كشتی در كشور ما حالت گلخانه‌ای دارد و این در حالی است كه باید به مساله پشتوانه ‌سازی و توجه به باشگاه ‌های سازنده نگاه ویژه‌ ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت ‌های كشتی در آموزش و پرورش، نیروهای مسلح، كارگران و دیگر بخش ‌های مرتبط استفاده شود، به رقابت ‌های قهرمانی كشور بها بدهیم و در بعد بین‌ المللی رابطه نزدیك ‌تری بین رییس فدراسیون كشتی ایران با رییس فدراسیون بین المللی كشتی و دیگر كشورهای صاحب نام دنیا باشد.

ترخاق تصریح كرد: از خطیب به واسطه حضورش به عنوان مدیر كل تربیت بدنی استان های تهران و مازندران شناخت خوبی دارم و وی در دوران مدیریت خود توانمندی‌ هایش را نشان داده است.

وی با اشاره به اینكه حضور 'رسول خادم' در سال المپیك یك اتفاق بسیار خوب برای ورزش اول كشور است، اظهار داشت: عملكرد كشتی‌ گیران آزادكار شاخص ما در لیگ و به خصوص فینال این مسابقات مطلوب نبود و امیدوارم با حضور وی كه توان مدیریتی و فنی دارد، تیم‌ های ملی كشتی آزاد و فرنگی ایران در بازی های المپیك به نتایج خوبی دست یابند.

ترخاق در پایان گفت: فرصت كمی تا بازی های المپیك باقی مانده است و در این زمان كوتاه جامعه كشتی باید با هم همدل و متحد باشد و از طرفی به مسایل انگیزشی و روحی روانی نیز توجه جدی شده و از نظر مالی نیز كشتی‌ گیران و مربیان مورد حمایت كامل قرار گیرند.

** سیروس پور: رسول خادم شجاعت به خرج داد

'پرویز سیروس پور' نیز گفت: 'رسول خادم' با قبول مسوولیت در این فاصله كوتاه تا المپیك شجاعت به خرج داد و مسلما كار سختی را پیش رو دارد.

رییس اسبق فدراسیون كشتی افزود: برگزاری این نشست‌ ها و ارایه راهكارهای مختلف می‌ تواند در مجموع به نفع كشتی كشور باشد.

وی ادامه داد: البته اكنون فرصت بسیار كمی تا بازی های المپیك لندن باقی مانده است و هدفگذاری ما باید المپیك تا المپیك باشد.

سیروس‌پور تصریح كرد: در این فرصت كوتاه تا المپیك 2012 لندن بهترین راهكار این است كه از نظر مسایل روحی و روانی روی كشتی‌ گیران كار كنیم و مشكلات تكنیكی و تاكتیكی آن‌ها تا حد امكان برطرف شود.

وی تاكید كرد: پشتوانه ‌سازی در كشتی، برگزاری جلسه‌ های آسیب ‌شناسی با حضور پیشكسوتان، استفاده از روسای هیات‌ های كشتی آشنا به كشتی، توسعه كشتی در سراسر كشور، رسیدگی به وضع مربیان، توجه به رده ‌های سنی نونهالان و نوجوانان، توجه به مسایل علمی در كشتی و آشتی دادن مردم و خانواده ها باید برای برنامه المپیك تا المپیك مورد توجه قرار گیرد.

مربی سابق تیم ملی كشتی آزاد ایران در پایان خاطرنشان كرد: باید در كشتی برنامه‌ ریزی داشته باشیم و به كشتی استان ‌های كشتی‌ خیز همچون مازندران، تهران، خراسان و كرمانشاه نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

** صنعتكاران: تزریق منابع مالی مناسب موفقیت را بیشتر می كند

'محمدعلی صنعتكاران' رییس اسبق فدراسیون كشتی نیز گفت: تزریق منابع مالی مناسب می‌تواند زمینه موفقیت هرچه بیشتر ورزش اول كشور را فراهم سازد.

وی افزود: باید به كشتی، ورزش اول كشور بیش از امروز بها داده شود تا موفقیت این رشته بیش از پیش نمایان شود.

دارنده مدال برنز بازی های المپیك 1964 توكیو ادامه داد: به نظر من در سال المپیك باید انگیزه كشتی‌ گیران را بالا ببریم و روی مسایل روحی و روانی آن ‌ها كار كنیم.

دارنده مدال طلای جهان در پایان با اشاره به اینكه جامعه كشتی باید با هم همدل باشند، خاطرنشان كرد: امیدوارم با حمایت هرچه بیشتر وزارت ورزش و جوانان و كمیته ملی المپیك از كشتی‌گیران و كشتی، شاهد موفقیت این رشته در المپیك 2012لندن باشیم.

** سلیمانی: جامعه كشتی باید همدل و همزبان باشند

رییس شورای سیاستگذاری فدراسیون كشتی نیز در این نشست گفت: از جامعه بزرگ كشتی می‌ خواهم در فرصت كوتاه باقی مانده تا المپیك همدل و هم‌ زبان باشند.

'علیرضا سلیمانی' افزود: امروز كشتی با 10 تا 12 سال پیش كاملا متفاوت است و می دانم باید خیلی سخت و فشرده تمرین كرد تا بتوان به مدال بسیار با ارزش المپیك رسید.

وی ادامه داد: درخواست من به عنوان یك عضو كوچك جامعه كشتی از این خانواده بزرگ این است كه در این فاصله كوتاه تا المپیك با هم همدل و هم‌ زبان باشند.

سلیمانی با اشاره به اینكه كشتی‌ گیران و ورزشكاران در برهه كنونی باید الگو داشته باشند، اظهار داشت: به طور مثال در زمانی كه من مدال طلای جهان گرفتم سیل خانواده‌ هایی كه فرزندان خود را به باشگاه‌ های كشتی آوردند، افزایش یافت.

وی در پایان خاطرنشان كرد: انتخاب رسول خادم به عنوان مدیر تیم‌ های ملی و امور فنی اتفاق خوبی بود و وی می‌ تواند با مدیریت خود شرایط تیم ملی كشتی آزاد را به مرز آمادگی موردنظر در بازی های المپیك 2012 برساند.

7537 / 1589





:: برچسب‌ها: غروب , بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: